beats by dre cheap

Ide proljeće, koje gume staviti?

Evo došlo je proljeće, a bogami i povisoke temperature. Mislim, nisu nešto visoke za kraj marta i početak aprila, ali kako je bilo prije 2-3 sedmice ovo je ipak poprilična promjena. Neki dan bilo 20 stepeni, a pri jednom poprilično oštrom ulasku u krivinu čuo sam svoje zimske gume (Good Year Ultra Grip 6) kako cvile, i to mi je bio znak da im je vrijeme za zamjenu. Ipak, ostat će do polovine aprila, ako me slučajno zatkene negdje na nekom prevoju malo snijega. Oni koji misle da se ljeti može voziti na zimskim gumama,a pri tome su strašno tvrdolglavi neka ne čitaju dalje. Samo da kažem da je to kao da vozite na ljetnim gumama zimi, s tim, što nakon ljeta zimska guma više neliči na sebe, jer je vrućina doslovno sprži! Ako hoćete kupiti tek ljetne gume, šta onda staviti? Ipak, pitanje nije lako, posebno u današnje vrijeme kada možete kupiti na tržištu sve i svašta. Prije rata ste imali izbor između Save, Trayal-a i Tigra, Sava je bila najbolji izbor, a ove dvije gume iz srbije nisu uopće zaslužile naziv guma nego plastika! Pravi sretnici su bili ljudi koji su mogli nabaviti Good Year ili Michelin. Danas na tržištu imate gume koje se prave od USA do Kine, pa treba dobro paziti. Ovdje ću pisati o dvije najčešće dimenzije guma danas na B-H tržištu, a to su 175/65 R14T (odnosi se i na dimeziju 175/70 R13T) i 195/65 R15H. 175/65 R14 je danas standard na malim autima, te u Evropi čine najveći dio prodaje guma. Ovdje svi proizvođači guma na svijetu imaju svog "predstavnika" ipak zadržat ću se na nama najzanimljivijim koji čine 99% prodaje na B-H tržištu. Kralj ove dimezije se zove Pirelli P3000. Razlog? Izuzetne performanse koje nisu baš karakteristika ovako malih guma. K tome, malo se troši, što je vrlo neuobičajno za gumu sa takvim performansama. Ova guma doslovce u svemu briljira, a posebno u ležanju na mokroj cesti te držanju na suhoj cesti. Kratki zaustavni putevi su joj standard, a potrošnja gume na razini Michelina od kojeg je jeftinija za oko 30%. Ko ima prilike da kupi ovu gumu nek netraži dalje, bolje nećete naći. Druga guma po karakteristikama je Good Year GT3. Karakteristika ove gume je što je dijelom napravljena od "šećera" tj. kukuruznog škroba. Nemojte misliti da je ovo zadnji krik tehnike, ova guma je već dugo na tržištu i ja mislim da će iduće godine dobiti nasljednika. Karakteristika ove gume je izuzetno mali otpor kotrljanja, te s time i mala potrošnja goriva u odnosu na ostale gume. Takođe, vrlo dobro drži cestu po suhom, te ima vrlo dobre zaustavne puteve na suhom. Po kiši je solidna, te je u prosjeku ove klase guma. Inače, i ova guma posjeduje uobičajne karakteristike Good Year-a a to je izuzetna udobnost ali i malo brže trošenje gume u odnosu na Pirelli P3000 i Michelin Energy E3A. Pirelli P3000 i Good Year GT3 su referenca ove klase. Continental Eco Contact 3 je guma vrlo dobrih performansi, ali praksa je pokazala da ima neugodan osjećaj u vožnji po mokrom. Dok je nova sve funkcioniše super, međutim vrlo brzo se stvrdne, te izgubi dosta svojih osobina. Iznenađenje u ovoj klasi guma je Hankook K701+Silica koji je razredni štreber već dugi niz godina, i jedino u čemu ova guma zaostaje jeste udobnost. K tome dodajte vrlo pristojnu cijenu, i da predstavnik Hankooka ima bolji marketing vjerovatno bi sa tržišta potisnuli Savu kao kralja jeftinih guma. Sava Effecta koja je kod nas kralj prodaje nije zaslužila možda ni da se spomene. Ipak, uvažavajući našu finansijsku realnost samo ću reći da ako ste čovjek koji godišnje prelazi max 3.000 km i da bi sjeli u auto moraju Vam se ispuniti svi vremenski preduslovi (atmosferski pritisak,vlažnost vazduha itd) onda je ovo za Vas guma. Ova guma je katastrofa ako je poredite sa iznad pomenutim gumama, a posebno ako je poredite sa Hankook-om K701 jer pripadaju istom cjenovnom razredu. Takođe, Hankook K701 stoji rame uz rame jednom Good Year-u GT3, a košta kao Sava Effecta. Jedino gdje Effecta može dobiti prolaznu ocjenu je potrošnja gume, a i to je zbog činjenice da se vrlo brzo stvrde te izgubi i ono malo gripa kojeg pruža na suhoj cesti. O performansama na mokrom nema smisla pričati! Sada dolazimo do najveće bruke ove klase, a to je Michelin Energy E3A. Nemojte misliti da ova guma ima loše performanse. Ona je izuzetno dobra, ali je slabija od Hankook-a K 701. Vrlo je udobna, a potrošnja gume zanemarljiva. Ipak, bruka je što košta za ovu dimenziju i do 170 km po komadu, a nudi tek prosječne performanse. Poredak u ovoj klasi bi onda bio sljedeći: 1. Pirelli P3000 2. Good Year GT3 3. Hankook K 701+ Silica 4. Continental Eco Contact 3 5. Michelin E3A 6. Sava Effecta Kod dimezije 195/65 R15H nema puno izneneđenja, ovdje ipak ime garantuje kvalitetu, osim opet u slučaju Michelina. Kod nas većina službenih vozača raznih minstarstava i ono malo uspješnih preduzeća kupuje Michelin. To je fenomen. Jer Michelin Energy E3A u ovoj dimenziji košta od 200 do 250 Km (zavisno od trgovca) dok nudi ispodprosječne performanse. Kralj i ove dimenzije je opet Pirelli sa svojom gumom P6 koja doslovce briljira u svim disciplinama. Jednostavno ova guma nema mane. Međutim ono čime se ova guma može najviše pohvaliti su vrhunske performanse koje doslovce čine auto zaljepljenim za cestu. Držanje ceste na mokrom je fenomenalno. Ko traži vrhunsku, beskompromisnu gumu ovo je najbolji izbor! Jedinog konkurenta po performansama ima u Good Year-u Hydra Grip koji kod akvaplaninga ima takve rezultate da ni P6 nemože da joj odbije pera. Kod udobnosti Hydra Grip ima izuzetne rezultate, kao i kod držanja ceste bilo to po mokrom ili suhom. Ipak, po performansama malo zaostaje za P6, ali je dosta ispred ostale konkurencije. Takođe, cjena je sasvim poštena, te se kreće oko 150 km! Inače, što se tiče komfora vožnje, ovo je najbolji izbor. Na našem tržištu možete naći i Hankook K406, ovo je takođe iznadprosječna guma, ali vrlo jeftina. Jedina zamjerka ovoj gumi može biti upućena na udobnost, ostale discipline ne savladava kao P6 ili Hydra Gripa, ali je ispred ostale konkurencije. Sava Intensa je sasvim prosječna guma, koja svoje bodove gubi na udobnosti i disciplinama na mokrom. Savjet: Kupite samo ako morate! Michelin E3A je skroz ispodprosječna guma, te jedino briljira u disciplini udobnost i trošenje gume. Kod nas na tržištu skroz loše je zastupljen Bridgestone koji proizvodi vrhunske gume u svim dimenzijama. U ovoj dimeziji njen predstavnik je Turanza ER300 , te je po performansama uz bok Pirelli-ju P6, ipak možete je staviti bok uz bok sa Hydra Grip-om. Ako slučajno imate priliku kupiti ovu gumu, nemojte puno razmišljati! Poredak u ovoj dimeziji bi bio sljedeći: 1. Pirelli P6 2. Bridgestone Turnza ER300 2. Good Year Hydra Grip 3. Hankook K406 4. Michelin E3A 5. Sava Intensa Eto to je bio "kratki" pregled šta možete kupiti na našem tržištu. Nisam htio da Vas zamaram suhoparnim brojkama (npr. zaustavni put sa 100 km/h) nego sam htio da to objasnim rječima. Neke gume nisam sponinjao jer jdnostavno kod nas na tržištu su vrlo rijetke (Toyo,Vredestin, Barum, Matador) dok sam namjerno izostavio NOKIAN, koji je izvrsna guma, ali još uvjek nedovoljno dokazana na našim "kvrgavim" cestama!

Automobili...
http://auto.blogger.ba
01/04/2005 11:33